28 Ağustos 2014 Perşembe

FATMAGÜL’MÜ SUÇLU, MUHTEŞEM SÜLEYMAN’MI?



Diğer bütün dizileri olduğu gibi, bunları da izlemedim. Hiç bir kuvvet bana bu abuk sabuk dizileri izletemez. Dizilerle ilgili bilgilerim anlatılanlarla ve basında çıkanlarla sınırlıdır. Daha önce bir filimle ilgili şeyler yazdığımda,”izledin mi? “diye soranlar oldu. Ben de hayır dedim. Zaten filmi değil, film üzerinden koparılan fırtınalardan bahsediyorum demiştim.

Bir de işin diğer yanı var. En çok konuşulan ve aykırı bulunan diziler izlenme rekoru kırıyor. Bu işte bir gariplik yok mu? Eğer dizilerin senaristlerinin psikolojileriyle ilgili bir sorunu yoksa milletin mi var acaba diyorum. Böyle garip bir milletiz işte.

Sordum nedir bu Fatmagül diye. Başına bir şeyler gelmiş, yaşadıklarına bak dediler. Baktım tabi, bende sordum peki onun suçu yok, kim suçlu öyleyse? Hâlbuki dizideki tek suçlu Fatmagül. O kadar karakol görmüş, ifade vermiş. Neden anlatmıyor başına gelenleri. İşte böyle bir saçmalık üzerine kurulmuş bir dizi. Bu saçmalığın neyini izleyeyim.

Muhteşem Süleyman için dizi yapılmış.Sultanın idareciliği değil de haremi anlatılmış.O da doğru anlatılmamış.Olsun anlatsınlar.Tam 445 yıl önce vefat etmiş bir padişah.Siz şimdi ona iyi deseniz ne olacak,kötü deseniz ne olacak.Bu topraklarda yaşıyor olmamızı 1299 dan bu yana borçlu olduğumuz insanlardan biri.Hepsinden Allah razı olsun.

Bizim en önemli hastalığımız gerçek tarihi okumadan, dizilerle ve filmlerle tarihimizi öğrenmek istememiz. Roman romandır, hikâye hikâyedir. Hiç biri gerçek tarih değildir. Yazarının kendi bakış açısını yansıtır. Yazarının hayal dünyasını yansıtır. Eğer biraz siyasi içerikli ise, yazarının siyasi görüşünü yansıtır. Yazarının psikolojisini yansıtır. Yahutta sizin kızar gibi yaptığınız, aslında izlemek istediğiniz tarzın, yazar tarafından ranta dönüştürülmesini yansıtır.

Ülke nereye gidiyor, bizim hayat şartlarımız nereye gidiyor diye merak eden yok ki. Bu tarz yazıları okuyan yok. Bu tarz programları izleyen yok. Kimin eli kimin cebinde, kimin karısı kimin koynunda yazın, bakın nasıl izleniyor.

Tarih; tarih kitaplarından öğrenilir. Eğer doğruyu bilirseniz, yanlış anlatılanı izlemez, kanal değişirsiniz. Yok, doğruyu bilmez ya da, kızar gibi yapıp izlemeye devam ederseniz, işte o zaman da, dünyada başka erkek kalmamış gibi bir erkeği, evin bütün kızlarının sıra ile denemesini izlersiniz. Keyfiyet sizin, buyurun bakalım, Fatmagül suçlu mu değil mi?
11.01.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder