28 Ağustos 2014 Perşembe

EMİR KUSTURİCA’DAN AYIP OLDU



Evet, Kusturica’dan ayıp oldu. Neyse ki Antalya belediye Başkanımız var. Sayın Akaydın kendisinden Türkiye adına özür dilemiş. Emir Kusturica İçin Antalya’nın belediye başkanı var, dost olarak o yeter.


Ne diyor Sayın Akaydın” Maalesef kültürün başında olan bakana bunu yakıştıramadım. Bu, bir kültürsüzlük göstergesidir. Kültür ve Turizm Bakanının üstünden kültürsüz bir makam tarafından bu hareket teşvik edildi.”


Muhteşem sanatçı Kusturica protestosu sebebi ile Kültür bakanını düşman ilan etmişti zaten. Bakan da kim oluyor ki? Kusturica için Antalya belediye başkanımız var, dost olarak o yeter.


Ayrıca” bundan 15 yıl önce olan bir olay için” diye başka bir açıklaması da var Sayın başkanın. Evet, hatırlarsanız 15 yıl önce Bosna’da bir çiftçi tarlasını sürerken, traktörü şarampole yuvarlanmış, hani kolu kırılmıştı ya. İşte başkan o olaydan bahsediyor.


Sayın Başkan’ın traktör kazası gibi anlattığı o olay, iki yüz bin Bosnalının öldürüldüğü soykırımdır. Ama başkan traktör kazası gibi anlatıyor, ya da hatırlıyor.


Helal olsun başkan, belki “kültürsüz bir kültür bakanımız” var ama hiç olmasa sizin gibi kültürlü, tarih bilgisi engin bir belediye başkanımız var. O da bize yeter.


Kusturica’nın daha önce Boşnak olduğu, sonradan Sırp olması yahut ta din değiştirmesi gibi değişken ve dönek tavırları bizi ilgilendirmez. Onun tercihidir. Bizi ilgilendiren bütün dünyanın insanlık suçu saydığı soykırım yapanlardan yana açıklamalarıdır.


İki yüz bin insanın ölümünden sorumlu olan ister eli silahlı bir faşist olsun, ister buna taraf bir sanatçı olsun hepsini lanetliyorum. Böyle bir insan müsveddesini sanatçı diye ülkeme davet eden şahısları da lanetliyorum.


Büyük bir çoğunluğun protesto ettiği, lanetlediği bir insandan, hangi hakla Türkiye adına özür diliyorsunuz. Ben özür dilemiyorum. Özür dileyecek kadar kendimi Sırp kasaplarına yakın hissetmiyorum çünkü.


Sayın başkan Akaydın, Bosna’da soykırıma uğrayıp şehit olan binlerce Müslüman Boşnak adına, sizi binlerce defa kınıyorum.

12.10.2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder