28 Ağustos 2014 Perşembe

ERMENİ OLMAK



                 Şimdi de tartışmalar farklı yönlere kaymaya başladı. Ermeni olmak düşük bir mertebe, birine Ermenisin demek onu aşağılamak mıdır? Bu yürütülen kampanyaya tepki koyarken onu da bilinçli yapmak gerekli diye düşünüyorum.

                     Öncelikle bir konu iyi bilinmeli. Bizim Ermenistan da yaşayan sade vatandaşla hiçbir alıp veremediğimiz yok. Ülkemizde yaşayan Ermeni asıllı olanlarla da bir sorunumuz yok. Biz, bize düşmanlık yapılmasından hoşlanmıyoruz. Biz, bize ihanet edilmesinden hoşlanmıyoruz. Biz haklı olduğumuz bir davada haksız görülmekten hoşlanmıyoruz. Yoksa 1915 yılında bizler yaşamadık, kendi topraklarında kapı komşusu olan Türkleri katleden Ermenilerde şimdi yaşamıyor. Şu anda yaşayan hiçbir Ermeni yi sorumlu tutmuyorum ben.

                     
                     Hayır, Ermeni olmak aşağı bir insan, aşağı bir ırk olmak anlamına gelmez. Onlarda Allahın yarattığı bir kuldur, onlarda benim kadar yaşama hakkı olan insandır. Hiç bir ırk diğerinden üstün değildir. Osmanlı zamanında orduda Arap askerlerinden birine bir tokat bile atmak makbul bir davranış değildi. Kavm-i necip ti onlar. Yani asil ırk, seçilmiş ırk, yüce ırk manalarına gelen bu sıfatla adlandırılırlardı. Hâlbuki Efendimiz ne diyor?”Arap’ın Arap olmayana hiçbir üstünlüğü yoktur, üstünlük ancak takvadadır. ”Düşünün birimiz şimdi Kanada’da dünyaya gelmiş olsaydık, acaba Müslüman mıydık şimdi? Rabbimize hamdolsun ki Türkiye’de ve Müslüman bir ana babadan dünyaya geldik.

                      Peki, karşımızdakine ermeni gibi derken neyi kastederiz biz. Bu şimdiye dayalı bir düşünce temeli değildir. Bir kısım belgesellerde ermeni katliamı fotoğraflarını görmüşüzdür. Hunharca işlenmiş cinayetler, son derece aşağı biçimde, vahşice işlenmiş cinayet resimleridir bunlar. Mesela hamile bir kadının karnını deşip iddiaya girmek gibi şeyler. Bunu rahmetli halam anlatmıştı. Gördüğü bir olaydı çünkü. İşte aşağılık olan bu davranıştır. Bir vahşilik görülünce hemen ona atıf yapılır ve ermeni gibi denir. Burada suçlanan ırk değildir, o insanlardır. Fiilin sahibidir. Biz yaratandan dolayı yaratılanı sevmeye elbette devam edeceğiz. Tabi bizim sevgimizi hak ettikleri sürece.
                  
                  Buraya kadar anlattıklarım aslında biraz da temenniden ibaret şeylerdi. Hani bizim samimi duygularımız bunlar işte. Biz böyle olmasını arzu ediyoruz. Bir serçenin altına kırlangıç yumurtası koyduğunuzda yumurtadan çıkan kırlangıç, diğer kırlangıç cinsi nasıl yuva yaparsa, büyüyünce o da o şekilde yuva yaparmış. Serçe yuvasında büyümesine rağmen, hayatında hiç kırlangıç yuvası görmemesine rağmen. Bunlar bilimsel veriler. Ben söylemiyorum, deneyini yapanlar söylüyor. Bu gün bir mail aldım, Hocalıda katliam yapan Ermenilerin aynı şekilde bir kadını karnındaki bebek için iddiaya girip öldürdüğünü okuyunca aklıma bu kırlangıç meselesi geldi.

                   1915 lerde Urfa’da katliam yapan ermeni ile, 90 larda Hocalıda katliam yapan Ermenilerin aynı davranışı size de kırlangıcı hatırlattı mı peki.

                    Ben ermeni kardeşlerimi insan oldukları için seviyorum elbette. Ama yapmadığım bir fiilin sorumlusu olmak istemiyorum. Atalarımın yapmadığı bir fiilin sorumlusu olmak istemiyorum. Siyasi hesap uğruna bedel ödemek istemiyorum. Rant için ermeni komitacıların oyununa gelmek istemiyorum. Hiç kimseye hakkı olmayan bir tazminatı ödemek istemiyorum. Hiç kimseye vatanımdan bir santim toprak vermek istemiyorum. Bütün bu oyunları hazırlayanlara destek veren, nüfus cüzdanında T.C yazan, adı bizimkiler gibi olan fakat kırlangıç ruhu taşıyan mahlûkatı sevmek istemiyorum.

                   Hiçbir ırkı aşağıda görmüyorum fakat atalarım hamile kadınları Ermeniler gibi öldürmediği için atalarımla ve onların ırkına mensup olmakla gurur duyuyorum.                               
                                                                                         
24.12.2008
                                                                                  
                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder