2 Eylül 2014 Salı

MUSTAFA



                        Aslında baştan beri yazmayı düşünüyordum fakat biraz durulsun diye bekledim müthiş Kemalistlerin heyecanı. Kendisi bile şaşardı görseydi Mustafa Kemal bu Kemalistleri. Benden de Kemalist derdi bunlar.

                   CHP gençliği şimdide Mustafa filmini protesto kampanyası başlatmış. Yıllardır insanımıza doğru bilgiler verilseydi şimdi kimse telaşlanmazdı bu kadar. Filmi izlemedim, izlemeyide düşünmüyorum. Bunu protesto olsun içinde yapmıyorum. Medyada yer bulan moda dizi ve filmleri hiç izlemedim şimdiye kadar. Ama izlesem de farklı bir duyguya kapılmazdım doğrusu. Zira eyvah insanımız Mustafa Kemalin bir insan olduğunu anladı diyerek ortalığı telaşa hiç vermezdim. Mustafa Kemali insanüstü bir varlık olarak tanıtanlar telaşlansın.

                  Filmi izlemediğim halde ben Mustafa Kemalin Anafartalar’da makaslı dürbün başında komutan olarak doğmadığını biliyorum. O da bizim gibi bir insandı. Hatta çocukluğu, babasını erken kaybetmekle sıkıntılı geçmiş bir insan. Bizim çocukluğumuzda bile Atatürk anlatılırken okul kitaplarında, karga kovalamakla başlardı Atatürk’ün hayat hikâyesi. Ama şimdi telaşa bak ki, filmde karga kovaladığı gösteriliyor diye feveran ediliyor. Nedendir bilmiyorum. Bize okul kitaplarında okutanlar kimdi peki.

                 Efendim nasıl olurmuş Vahdettin vatan haini olarak gösterilmemiş. Evet, onu da bize okul kitaplarında sizin zihniyetinizdeki insanlar yazdı ve okuttu. Hatta Vahdettin diyor ki: Aman ülkeyi alın ama tahtıma dokunmayın. Bir Osmanlı padişahı ülke gittikten sonra tahtının kalacağını düşünüyor nedense. Geri zekâlı ya.

                 Hâlbuki sırf eskiyi kötülemek olsun diye, Osmanlıyı hain, kötü göstermek yerine dünyanın siyasi durumu, imparatorluğun yönetimindeki hatalar nedeni ile imparatorluğun sonunun geldiği, padişahın Mustafa Kemal’e görev verip kurtuluş mücadelesine önderlik etmesini istediğini anlatsaydık, Mustafa Kemal büyüklüğünden bir şey kaybederimiydi? Etmezdi. Çünkü bu görevi başaran bizzat kendisi. Kim demiş çocukluğunda sıkıntılar yaşayan, yerine göre içki içen, yerine göre müzik dinleyen, bir insan lider olamaz diye. O da bizim gibi bir insandı. Onunda duyguları vardı. İnsanüstü bir varlık değildi ki. Ordusuna komutan olan, milletine lider olan ve yıkılmış bir imparatorluktan bir devlet çıkmasına önderlik yapan yine kendisi değil mi? Çocukken karga bile kovalasa zekâsıyla bunları başarıp Mustafa Kemal adının yanına birde Atatürk ismini ekleten O değil mi?

                    Ben Mustafa Kemalin içki içtiğini de, karga kovaladığında biliyordum. Vahdettin’le veliahtlık döneminden beri dostlukları olduğunu, kurtuluş mücadelesi için padişah tarafından eline ferman verilerek Anadolu’ya gönderildiğini, bandırma vapurunun tahsis edildiğini, bir miktar altın verilerek mücadeleyi başlatmasının istendiğini biliyordum. Filmi izlesem bile beni hiç etkilemezdi. Çünkü beni ilgilendiren Onu Atatürk yapan özelliğidir. Ben bize anlatılan insanüstü değil, Cumhuriyetimiz kuran, büyük deha, beşer Atatürk’ü sevmeye devam edeceğim.
     
7.11.2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder