2 Eylül 2014 Salı

KÂĞITTAN KAPLAN HUKUKÇULAR



Kimmiş kâğıttan kaplan? Asker mi yoksa bizi şimdiye kadar ben hukuk profesörüyüm diye programlara çıkıp güya hukuktan bahseden muhterem zatlar mı?

Referandum ve anayasa değişiklikleri tartışılırken kanal kanal gezen anayasa hukukçularını dinlettiler bize. Bunlar konusunda uzman olarak çıkıyordu ekranlara. İnsanlar tartışılan konuların hukuki boyutunu merak ederken, karşılarında aslında uzmanlık dalı hukuk değil de, sadece AKP düşmanlığı olan bu zatları buldular. Bunlardan biri de kâğıttan hukukçu Sayın Süheyl Batum.

Acaba anayasa konusunda ne diyecek bile beklerken, iktidar düşmanlığından başka bir şey dinlemedik kendilerinden. Hâlbuki biz hukukçu olmayan insanlar, işin hukuki boyutunu merak ediyor, getirisi nedir, bize zarar mı getirecek fayda mı diye anlamak istiyorduk. Külliyen retçilikten öte geçemediler.

Aradan zaman geçti, muhterem CHP ye başkan yardımcısı oldu. Demek dinlenenler ana muhalefetin fikirlerinden ibaretmiş. O da iktidar karşıtlığı. Önceleri asker müdafisi olarak çıktılar karşımıza. Bazı asker kökenli kişilerin görülen aksaklıkları söylemesine bile itiraz ettiler. Hayır, öyle değil diye. Hani asker olan kendileri, askeri literatürde geçen terimleri, askerin geleneklerini askerden daha iyi bilirler ya.

O zamanlar şiddetli ve haşmetli bir asker müdafisi olmuşlardı. Sanki TSK nın Sayın Süheyl Batum’un savunmasına ihtiyacı varmış gibi. Biz TSK nın da, Sayın Batum’un da fikriyatını biliyoruz. Acaba övgüler dizerek darbe yaptırıp ta bu AKP den kurtulabilir miyiz diye çaba sarfettiler. Olmayınca ve Ümitlerini kaybedince TSK kâğıttan kaplan oldu bir anda.

TSK nın kâğıttan kaplan olmadığını biliyorum. Ama siyasi mülahazalarla geçek hukuku insanlardan saklayarak, kendilerinin kâğıttan anayasa hukukçusu olduğunu bilmiyordum, onu da öğrenmiş oldum.

Yeni bir anayasa yapmak gündemde olduğuna göre, umuyorum gerçek anayasa hukukçuları bir araya gelir ve anayasa hazırlar. Eğer bu kâğıttan anayasacılar devreye girerse vay halimize. Kâğıttan bir anayasaya sahip olan tek ülke oluruz.

10.02.2011



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder