7 Aralık 2014 Pazar

TERÖR NEDEN ARTTI?



Her konuşan kendi penceresinden bakarak bir şeyler söylüyor. Kimi ekonomik sorunlara bağlıyor, kimi açılımın iyi yönetilmediğine bağlıyor. Hâlbuki dünya siyasetinde bir olay gerçekleştirenler birçok konuyu birden düşünür.

Açılım denen icraatın başarılı olmasını istemeyen gruplar var. Kürtlerin içinde de bunlar var. Karşı tarafa da başarısız oldu dedirtmek için eylemlerini arttırma yolunu seçmiş olabilirler.

Eğer muhatap alınmazsam,31 Mayıstan sonra ben yok um diyen terörist başının muhatap alınması için eylemler arttırılmış olabilir.

Devletlerarası ilişkilerde bazı icraatlar vardır, kimin yaptığını bilirsiniz fakat belgesi olmaz. Rüşvetin belgesi nasıl olmaz deriz, onu gibi işte. Şu anda PKK terörüne destek veren devlet İsrail kalmış gibi görünüyor. İsrail politikamızdan memnun olmayan İsrail ateşlemiş olabilir.

Her ne kadar yetkililer hayır yok deseler bile, teröristlere İsrail’in eğitim bile verdiğini her vatandaş biliyor. Kim desteklediği örgütü kullanmaz ki?

Terör mücadelemizin başarısız olduğunu göstermek için, bu taraftan Kürt olmadığı halde terörü destekleyenler provoke etmiş olabilir.

Zayıf bir ihtimal ama bölgede emir kulu olmaktan çıkıp, kendi başına siyaset yürüten ülke konumuna gelince, önce sen içindeki sorunu hallet diyen büyük bir müttefik teröre teşvik etmiş olabilir.

Böyle olacağını biliyorduk. Terörün meclisteki şubesinin yetkilileri bunu söylemişti.”Kürdistan dışına yayılacak” demişti ve öyle oluyor.

Ama şu bilinmelidir ki, mesele bu gün yine bir programda dinlediğim emekli paşamızın söylediği gibi değil. Açılımı tenkit etmek ayrı bir şey, teşhisi yanlış koymak ayrı bir şey.
Bölgede ekonomik sıkıntı varmış, önce bu halledilmeliymiş. Şimdiye kadar aç olduğum için dağa çıktım diyene rastlamadım. Ben aç bir kürdüm diyen yok. Ben kürdüm diyor vatandaş. Mesele ekonomik olsaydı, bölgeye kurulan fabrikaları ve iş makinelerini yakmazlardı.

Öylesine beyni yıkanmış ki bu mahlûkların, midesinden önce Kürtlüğünü düşünüyor. Öyleyse siz ne verirseniz verin, mesele çözülmez. Çözülmez çünkü isteklerini öldürerek elde etmek istiyorlar.

Ve birde utanmadan bin yıllık beraberlikten söz ediyorlar.

Ne oldu peki bin yıldır beraberdik. Hala insan olmayı öğrenmemişsen eğer. Bölge insanı bu terör örgütüne tavır koymalı, devletinden yana olduğunu göstermeli. Çocukların eline taş vererek sokağa saldıkları sürece, birlikteliği anmasınlar bile.

Konuştuğum insanlar,”artık Kürt lafını duyunca tüylerim diken diken oluyor “diyor. Bu intibada olan inan sayısı arttıkça, kimsenin aklına bin yıllık birliktelik gelmeyecektir.
Programlarda izlediğim bazı Kürt aydını olduğunu söyleyen tiplerin,birde İslami kimliklerinin olduğunu biliyorum.Bu hangi İslam ki,askerimin  şehit edilmesine karşı çıkmayıp,ama Kürtlerin şu hakları da var diyebiliyorlar.

Bilmezler mi ki Müslüman olmak için de önce insan olmak gerek.

Bizim her gün ciğerimiz yanarken, senin ne Müslümanlığın benim umurumda olur, ne de etnik kimliğin.

Yazıklar olsun sizin gibi müslümana, yazıklar olsun sizin gibi insan müsveddelerine.

20.6.2010


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder