7 Temmuz 2016 Perşembe

TERÖR ÖRGÜTLERİNE İNSAN KAYNAĞI NASIL ÖNLENİR?

Süleyman Demirel’e sordular “ saltanat ve halifelik kaldırıldı ama bunları gerçek olmayan bilgilerle bu şekilde kötülemek gerekli miydi?” Demirel’in cevabı çok manidardı. “Kaldırdığımız bir şeyi kötülemek zorundaydık.”

Bu tür gerçek olmayan fikirlerle bazılarının beyni yıkandı ve bunun böyle olmadığını söyleyen insanlarla kutuplaşma yaratıldı. Bu birinci kutuplaşma cihetimiz.

Biz devletin hata yapmadığını söylemiyoruz elbette yapılmıştır. Ancak değişen dünya şartlarına ve coğrafyamızın aldığı şekle göre devlet bu hatasını görmüş ve düzenleme yoluna gitmiştir. Bu arada atı alan Üsküdar’ı geçti ve batı ülkeleri bu hatayı aleyhimize kullandı. Kürt milliyetçiliğini körükleyerek kutuplaşma yaratıldı. Bu ikinci kutuplaşma cihetimiz.

Artık bütün dünya biliyor ki coğrafyamızda kan döken Işid denen terör örgütünü Amerika, İngiltere, İsrail kurdu ve finanse etti. Doğru öğretilmeyen, dini bilgilerden yoksun kalan gençler de bu örgüt için kaynak olarak kullanıldı. Bu da üçüncü kutuplaşma cihetimiz.

Birinci kutuplaşma için çok şey yazdık. Tarihe mal olan insanlar hayatta değildir, onlar da hata yapmış olabilir. Hataları konuşalım ama hayatta olmayanlara hakaret etmeyelim ki birlikte yaşama şansımız olsun.

Diğer grup da materyalist dünya görüşünü bir diğerine dayatmasın. İki grubunda gidecek başka ülkesi yoktur. Tek devletimiz vardı, o da bu devlettir.

İkinci kutuplaşmamız Kürt milliyetçiliği üzerine. Kürtlerin içinde Müslüman olmayan Zerdüşt, bizim Kürt zannettiğimiz Ermeni kalıntıları ve yabancı güçler vardır. Bunları dışarıda tutarak, Müslüman Kürtlerin nasıl terör örgütüne malzeme olmasını önleriz onun üzerinde kafa yormamız gerekir.

Üçüncü kutuplaşma sınıfında din duyguları kullanılan gençleri bu örgüte malzeme yapmamak için ne yaparız bunu düşünmemiz gerekir.

Bu her iki grup için de mutlaka doğru bir din eğitimi gerekir. Tabi önce o gençlere doğru bir eğitim verecek din adamlarına bakmak lazım. Esas sorun, toplumu kutuplaştıran din adamlarının aynı kitabı okuyup, farklı farklı yönlendirmesi olsa gerek.

Müslümanın, Kuran’ın emrettiği şartlar dışında hiçbir şekilde öldürmeye yetkili olmadığını öğretmek gerek. Tabi Kuran’ın emrettiği şartlar da doğru öğretilmeli. Her kafasına esen mezhebine göre bir kural koymamalı. Mezhep din değildir, din Kuran’dır, din Peygamber Efendimizin sünnetidir, hadisidir. Biz Kuran okuyun deyince hemen birileri çıkıp “sen Peygamberimizi yok mu sayıyorsun diyor.”  Kuran okuyan insanın yok sayması mümkün mü?

Kuran okuyan bir insan  Al-i İmran-31 “De ki; Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin suçlarınız bağışlasın.”  Yahut  Al-i İmran-32 “De ki, Allah’a ve peygambere itaat edin. Eğer aksine giderlerse, Şüphe yok ki Allah kâfirleri sevmez.” Diyen ayetleri okumadan mı geçecek? Daha çok sayıda Efendimize itaati emreden ayet var.

“Namaz kılmayanın cezası ölümdür “ diyen bir ilahiyatçıyı kimimiz destekledik kimimiz karşı çıktık. Şafii mezhebinde böyle bir ceza varmış, Hanefi mezhebinde yokmuş. Kimse demedi Kuran ne diyor bu konuda. Eğer Hadis ve sünnette söylenenler arasında çelişki varsa müracaat yeri bellidir. Kuran’a uyuyor mu diye bakmak gerekmez mi?

Böyle söyleyince de yine “sen sünneti reddediyorsun” diyorlar. Kimsenin reddettiği falan yok, sadece sünnet mi değil mi diye bakalım diyoruz. Kuran’a uymayan sünnet, sünnet değildir. Hadis istiyorsanız buyurun hadis.

“Allah Resulü her garip kaldığında Ali’nin yanına gider öylece yüzüne bakarak derdi ki “ Ali’ye bakmak ibadettir”  Kaynakları da bunlar. (1) Tabarani Mu’cemi’nde 18/109 2) Hakim Müstedrek 3/141 (3) Ebu Nuaym Hılyetu’l-Evliya 2/182 (4) El-Mevdua’t 2/126 (5) El-Fevaid’il-Mecmu’a Fi’l-Aha’dis’il Mevdua sayfa 359 (6) Mizanu’l-İtidal 3/236 (7) Es-Silsiletu’d-Daife 4702 8) Tarihu’l-Dımışk 42/350 (9) Tabarani El-Kebir’de 10/176

Yine bu konuya örnek başka hadisler.

" Kadınlarla istişare edin, onlara danışın ve onların söylediklerinin zıttını yapın" (El- Makasıdul Hasene: 248 , Tezkiretul mevzuat :128, Tenzihuş Şeria : 2-204, Silsiletul Ehadis: 432)

Namazı bozan şeyler kara köpek, eşek, domuz ve kadındır. Sahihi Müslim, Salat 265; Tirmizi Salat 253/338 Ebu Davud, Salat, 110/720 

Bir kadın kocasından boşanırsa o kadına cennet kokusu haram olur (Kadınlara Dini Bilgiler, s. 61)

Bunların hepsi uyduruk hadislerdir. Efendimiz “boşanmak da benim sünnetimdir, ama en sevmediğim sünnetimdir” der. Kuran boşanmayı yasaklar mı? Elbette hayır, yasaklamadığı bir şey için kadına cennet kokusunu neden haram kılsın ki?

Kuran’a uymayan bir hadis veya sünnet söylendiğinde itiraz ettiğimiz durumda hemen bak kaynakları bunlar deniyor. Yazdığım hadislerinde kaynakları var. Biz kaynak yok demiyoruz. Uydurma hadistir diyoruz.

Bazı işgüzarlara göre Allah hüküm koymamış haşa aklına gelmemiş, Peygamber efendimize onu tamamlattırıyorlar.  İnsan hayatının söz konusu olduğu bir hükümde farklı uygulama olur mu mezheplere göre?

Had cezası kesin olarak Allah’ın hakkıdır. Kuran ve sünnetle belirtilmemiş cezalar ta’zir cezasıdır. Kuran’da belirtilmemiş had cezası da olmaz. Namaz kılmadı diye bu cezanın uygulandığı bir vaka bile olmadığı gibi, 600 yıllık Osmanlı tarihinde bile bir tek katl vakası yoktur.

Diyelim bir insana Şafii mezhebine göre bu cezayı uygulayacaksınız. Son anda adam dedi ki “dur kardeşim, ben mezhep değişiyorum. Hanefi mezhebine geçiyorum.” Ne yapacaksınız?

Bizim işgüzarlar “ olmaz değişemezsin, karar verdik kafa gidecek” derler mutlaka. Diğer tarafta Hanefi bir müslüman namaz kılmıyor ve kafa yerinde duruyor. Sizce Allah’ın böyle bir dini olabilir mi? Bir namaz konusunda bile anlaşamıyorsa âlimler, bu gençliğe doğru dini kim öğretecek?

Böyle diyerek burada keselim, yarın cihad ayetlerine bakalım. Okumayan gençlik yanlış yorumlarla nasıl kandırılıyor, nasıl ölüm makinası haline getiriliyor, bebeklerin bile din adına katlediği bir dini kim üretiyor anlamaya çalışalım ve çözüm arayalım.

7.7.2016








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder